تازه های خبر

تازه های خبر
متنوع و مفید 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های خبر و آدرس letka7.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 امیر دریاداردوم ناصر داداشی رئیس مرکز پژوهش های نظری و مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اهمیت دریا در معادلات بین المللی گفت: از ۲۰۴ کشور جهان فقط ۴۴ کشور به خشکی محصور شده اند و سایر کشورها به نوعی با دریاها مرتبط هستند.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد تجارت جهانی از مسیرهای دریایی انجام می شود افزود: ایران با ۱۲ همسایه خود مرز دریایی دارد که ۸۰ درصد همسایگان ما را شامل می شود.
دریاداردوم داداشی با اشاره به اقتصاد دریا تصریح کرد: کشورهای جهان از دریا برای توسعه تجارت و حمل و نقل دریایی خود استفاده می کنند که این امر نیازمند تامین امنیت مسیرهای دریایی است.
وی با مهم دانستن نقش دریا در توسعه مدنیت گفت: مهمترین شهرها و مراکز اقتصادی جهان در کنار دریا ایجاد شده اند چراکه دریا از ظرفیت بی نظیری در ایجاد اشتغال، گردشگری و توسعه اقتصادی برخوردار است.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش    به وجود منابع غنی سطحی و زیر سطحی در دریا اشاره کرد و گفت: بخش مهمی از ذخایر نفت و گاز منطقه در حوزه های دریایی قرار دارد که این امر توجه به دریا را اجتناب ناپذیر کرده است.
دریاداردوم  داداشی اعمال اراده ملی از طریق دریا را یکی دیگر از موضوعات استراتژیک مرتبط با دریا خواند و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر اهمیت دریا در مسائل منطقه ای تاکید کرده اند که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز رهنمودهای معظم له را به طور جدی پیگیری کرده است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس بویژه شهدای نیروی دریایی ارتش گفت: رژیم بعثی عراق از ابتدای جنگ در تلاش بود تا با ظرفیت نیروی دریایی خود به کشورمان ضربه وارد کند اما دریادلان ارتش در عملیات مروارید که از ۲۶ آبان سال ۵۹ برنامه ریزی و در پنجم، ششم و هفتم آذر همان سال انجام شد پاسخ کوبنده ای به صدام دادند.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش ادامه داد: انهدام سکوهای نفتی البکر و الامیه در مرزهای دریایی عراق که به قطع صادرات نفتی این کشور منجر شد بخش کوچکی از دستاوردهای بزرگ این عملیات بود که در آن ۳۴ تن از پرسنل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.
دریاداردوم  داداشی با بیان اینکه این عملیات روحیه رزمندگان اسلام را در روزهای نخست جنگ ارتقا داد گفت: قطعا اگر حمایت های بی سابقه رژیم های ارتجاع منطقه و نیز قدرت های جهانی از صدام صورت نمی گرفت جنگ تحمیلی هشت سال به طول نمی انجامید.
وی خاطرنشان کرد: اجرای موفق عملیات مروارید باعث شد تعداد زیادی از کشتی های رژیم بعث عراق تا پایان جنگ از بیم حملات نیروی دریایی ارتش، کمترین حرکتی در آب های منطقه نداشته باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: ارتشتازه های خبر
[ دو شنبه 13 آذر 1396 ] [ 23:3 ] [ رضا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 302
بازدید دیروز : 72
بازدید هفته : 381
بازدید ماه : 374
بازدید کل : 84579
تعداد مطالب : 2503
تعداد نظرات : 399
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->